Prop de 400 persones participen en el Festival de Cors “Cantem al Nadal” 2022

EL TEATRE DE LA BANDA PRIMITIVA HA ACOLLIT ESTE ESDEVENIMENT QUE TORNAVA A LA PROGRAMACIÓ NADALENCA DESPRÉS DE DOS ANYS D’ATURADA PER LA PANDÈMIA

El teatre de la Banda Primitiva ha acollit este matí la 18a edició del Festival de Cors “Cantem al Nadal”. Després de dos anys, este esdeveniment, organitzat per la Regidoria de Cultura, ha tornat a l’agenda de Llíria per a marcar el preludi de la programació nadalenca a la localitat.

Prop de 400 persones han actuat en esta trobada musical que ha comptat amb la participació de les corals dels col·legis del municipi Sant Vicent Ferrer, Santa Ana, Unió Musical, Francisco Llopis, Cor l’Alegria del Sant Miquel, a més del Centre Ocupacional “El Prat” i el Batukaranga de l’Associació Pentagrama.

Els cors han interpretat un variat repertori de cançons nadalenques de tot el món. Com és tradicional, el Festival “Cantem al Nadal” ha conclòs amb el cant conjunt de la nadala tradicional de Llíria “Nyo Maria”.

L’alumnat i professorat ha rebut un detall recordatori per la seua participació en este esdeveniment que ha sigut elaborat per les persones usuàries del Centre Ocupacional “El Prat”.

4) MAUSOLEOS ROMANOS

Ciudad romana. S. I – II d.C. declarado BIC

Este espacio arqueológico conserva uno de los conjuntos arquitectónicos relacionados con el mundo funerario, más importantes de la antigua provincia romana de Hispania.

Estos monumentos funerarios formaban parte de la antigua necrópolis de Edeta. Se conservan los restos de dos monumentos funerarios dispuestos junto con una de las principales vías de la entrada a la ciudad romana.

Junto a la vía necrópolis, se encuentra el umbral de la entrada al recinto funerario constituido por cuatro losas con la inscripción latina P. CLODIVS EVTYCHVS SIBI ET CLODIAE NATALI VXORI CARISSIMAE que significa “P. Clodio Eutico lo construyó para sí y para Clodia Natalia, su amadísima esposa”.

El primer monumento tiene la fachada decorada con pilastras acanaladas y una cámara interior con dos bancos corridos donde se celebraban las fiestas de los parientes. El segundo monumento pertenece al grupo de sepulcros turriformes y conserva una losa con un orificio central para realizar las libaciones que tapa una cavidad cúbica donde se depositaban las incineraciones y los ajuares funerarios.

Un audiovisual dedicado al mundo funerario romano puede contemplarse en una de las salas de este sótano arqueológico.