Turisme Llíria presenta la 4a edició del “ema, Early Music of Edeta”

EL FESTIVAL DE PATRIMONI HISTÒRIC I MÚSICA ANTIGA DE LLÍRIA SE CELEBRARÀ DEL 25 Al 27 DE MARÇ

Turisme Llíria ha presentat avui la 4a edició del “eMe, Early Music of Edeta. Festival de Patrimoni Històric i Música Antiga de Llíria”. L’Ajuntament de Llíria promou aquest esdeveniment dins de la seva pertinença a la Xarxa de Ciutats Creatives de la UNESCO i a través de la marca turístic-musical MediterranewMusix que s’engloba en el conveni de col·laboració amb Turisme Comunitat Valenciana.

L’eMe 2022 commemora el Dia Europeu de la Música Antiga, 21 de març, amb una programació de concerts que se celebraran del 25 al 27 de març.

El concejal de Turisme, Paco García, ha volgut destacar que aquesta quarta edició del festival, “que vol servir també per a demanar la pau a Ucraïna, estarà dedicada a la ciutat ucraïnesa de Khàrkiv, també Ciutat de la Música de la UNESCO, que ha estat bombardejada en el conflicte bèl·lic, i els músics i els creadors del qual han sofert moltes baixes i les infraestructures musicals de les quals i artístiques han estat devastades”.

D’altra banda, “l’eMe compta amb la col·laboració d’una altra ciutat de la Xarxa UNESCO. L’espanyola de Sevilla aportarà l’agrupació musical Accademia del Piacere, una de les formacions de música barroca més prestigioses del món i que oferirà l’espectacle titulat ‘Les Violes de Nord i Sud’, ha explicat el regidor.

Aquest grup compta amb la direcció del violoncel·lista sirià Fahmi Alqhai que és, al seu torn, director d’un dels festivals de música antiga més prestigiosos del món, el FeMÁS de Sevilla. Aquest concert, previst per al diumenge 27 de març, a les 20.00 hores, compta amb la col·laboració de l’àrea de Cultura de l’Ajuntament de Llíria i del Institut Valencià de Cultura de la Generalitat Valenciana.

El “Festival de Patrimoni Històric i Música Antiga de Llíria” tindrà com a escenari l’església de la Sang, espectacular temple d’arquitectura gòtica del segle XIII, declarat Monument Nacional. L’esdeveniment s’inaugurarà el divendres 25 de març, a les 20.00 hores, amb l’actuació “Traços de Ministrers” de Ministrers de Marsias. Aquesta prestigiosa agrupació musical especialitzada en músiques del Renaixement, compte, entre les seves files, amb el músic nascut a Llíria Simeó Galduf, un dels millors trombonistes d’Espanya. Aquest concert compta amb el suport de l’Institut Nacional de les Arts Escèniques i la Música del Govern d’Espanya.

El cicle de concerts continuarà el dissabte 26 de març, a les 22.00 hores, amb el directe de l’agrupació madrilenya Ensemble Musicantes, un quartet especialitzat en músiques medievals que presentarà el programa “Els Colors de l’Edat mitjana” a través del qual faran un repàs de les músiques practicades en la península ibèrica en l’Edat mitjana de tradició cristiana, musulmana i mongeta. D’aquesta manera, “es posarà en valor el cassetonat gòtic-mudèjar que cobreix l’església on es realitzen els concerts. Estem parlant d’una obra artística d’incalculable valor on apareixen retratats trobadors i joglars interpretant músiques coetànies a les quals sonaran aquesta nit”, ha assenyalat Paco García.

Les entrades per a assistir al “eMe, Early Music of Edeta. Festival de Patrimoni Històric i Música Antiga de Llíria” 2022 es poden adquirir, al preu de 3 euros, en l’App Llíria i en la web municipal.

4) MAUSOLEOS ROMANOS

Ciudad romana. S. I – II d.C. declarado BIC

Este espacio arqueológico conserva uno de los conjuntos arquitectónicos relacionados con el mundo funerario, más importantes de la antigua provincia romana de Hispania.

Estos monumentos funerarios formaban parte de la antigua necrópolis de Edeta. Se conservan los restos de dos monumentos funerarios dispuestos junto con una de las principales vías de la entrada a la ciudad romana.

Junto a la vía necrópolis, se encuentra el umbral de la entrada al recinto funerario constituido por cuatro losas con la inscripción latina P. CLODIVS EVTYCHVS SIBI ET CLODIAE NATALI VXORI CARISSIMAE que significa “P. Clodio Eutico lo construyó para sí y para Clodia Natalia, su amadísima esposa”.

El primer monumento tiene la fachada decorada con pilastras acanaladas y una cámara interior con dos bancos corridos donde se celebraban las fiestas de los parientes. El segundo monumento pertenece al grupo de sepulcros turriformes y conserva una losa con un orificio central para realizar las libaciones que tapa una cavidad cúbica donde se depositaban las incineraciones y los ajuares funerarios.

Un audiovisual dedicado al mundo funerario romano puede contemplarse en una de las salas de este sótano arqueológico.