Ca la Vila acull la presentació d’un CD solidari de Músicos Sin Fronteras

Ca la Vila ha sigut l’escenari, este matí, de la presentació del CD solidari “IGUALES, sin ningún GÉNERO de dudas”, impulsat per l’associació Músicos Solidarios Sin Fronteras, amb la col·laboració de Pinturas Montó i l’Ajuntament de Llíria. Este disc, en el qual han participat també diversos artistes i formacions edetanes, pretén transmetre un missatge d’unió per a involucrar a tota la societat en la lluita per la igualtat de gènere.

Esta obra es distribuirà entre associacions de dones nacionals i internacionals, i destinarà tota la recaptació econòmica al ‘Banc d’Instruments’ de l’Escola de Música ‘Mirzo Music Center’, que ja ha repartit més de 350 instruments i accessoris entre diferents centres formatius.

En l’acte, han estat presents l’alcalde Manolo Civera i el president de Músicos Sin Fronteras, Mikel Aizpurúa.

‘Poemas Enjaulados’

Així mateix, en l’acte també s’ha organitzat un col·loqui amb motiu de la presentació de ‘Poemas Enjaulados’, una obra que la poetessa Mahvash Sáhbet va escriure durant els seus deu anys d’empresonament a l’Iran per les seues creences religioses.

Sáhbet és creient de la Fe Baha’í, la major minoria religiosa no musulmana de l’Iran perseguida des de fa dècades al país. Durant la seua estada en la presó, l’autora va anar recopilant, en tovallons i trossos de paper, les reflexions que va entregar a amics i familiars que la visitaven i que ara es recullen en este poemari que es va publicar a finals de 2020 a través de l’Editorial Pre-Textos.

En este col·loqui coordinat per Andrés Macías, membre de la Comunitat Baha’í de Llíria, arrelada prop de 50 anys al municipi, han participat: Manolo Civera (alcalde de Llíria), Ryma Sheermohammadi (traductora, assessora i divulgadora cultural) i Xelo Candel (professora de l’Aula de Poesia de la Universitat de València).

El primer edil, Manolo Civera, ha indicat que “per a un municipi com Llíria, que posseeix el segell de Ciutat Creativa UNESCO, és un orgull acollir este tipus d’actes, que empren disciplines artístiques com la música o la poesia per a projectar valors funda-mentals per al progrés social com el sentit crític, la igualtat i la reflexió. D’esta manera, des d’allò local també podem oferir espais de conscienciació sobre la falta de llibertats en molts llocs del món”.

4) MAUSOLEOS ROMANOS

Ciudad romana. S. I – II d.C. declarado BIC

Este espacio arqueológico conserva uno de los conjuntos arquitectónicos relacionados con el mundo funerario, más importantes de la antigua provincia romana de Hispania.

Estos monumentos funerarios formaban parte de la antigua necrópolis de Edeta. Se conservan los restos de dos monumentos funerarios dispuestos junto con una de las principales vías de la entrada a la ciudad romana.

Junto a la vía necrópolis, se encuentra el umbral de la entrada al recinto funerario constituido por cuatro losas con la inscripción latina P. CLODIVS EVTYCHVS SIBI ET CLODIAE NATALI VXORI CARISSIMAE que significa “P. Clodio Eutico lo construyó para sí y para Clodia Natalia, su amadísima esposa”.

El primer monumento tiene la fachada decorada con pilastras acanaladas y una cámara interior con dos bancos corridos donde se celebraban las fiestas de los parientes. El segundo monumento pertenece al grupo de sepulcros turriformes y conserva una losa con un orificio central para realizar las libaciones que tapa una cavidad cúbica donde se depositaban las incineraciones y los ajuares funerarios.

Un audiovisual dedicado al mundo funerario romano puede contemplarse en una de las salas de este sótano arqueológico.