L’Orquestra “Llíria City of Music” ofereix aquest diumenge un concert a l’església de l’Asunción

DIRIGIDA PEL PORTUGUÉS VITOR MATOS, INTERPRETARÀ LA “SIMFONIA Núm. 6” DE BEETHOVEN A més de DIVERSES OBRES LÍRIQUES

L’Orquestra “Llíria City of Music” oferirà un concert aquest pròxim diumenge, a les 19.00 hores, a l’església de l’Asunción de la localitat. L’Ajuntament de Llíria torna a reunir, ex profeso, a músics de les societats musicals del municipi per a aquesta actuació extraordinària. L’entrada serà lliure fins a completar aforament.

El regidor de Cultura, Paco Gorrea, ha assenyalat que “tornem a oferir, dins de la nostra agenda, un concert amb un programa molt atractiu, que interpretaran els músics de les nostres bandes, amb la col·laboració internacional del director portugués Vitor Matos, procedent Leiria, que és també Ciutat Creativa de la Música per la UNESCO, i acompanyats per la mezzosoprano Lorena Valero”.

En la primera part, l’Orquestra “Llíria City of Music”, amb Lorena Valero, oferirà extractes de peces arxiconegudes de l’òpera “Carmen” de Georges Bizet, “La cançó del colom” de Francisco Asenjo Barbieri i l’ària “Mon coeur s’ouvre à ta voix” de l’òpera Sansón i Dalila de *Camille Saint-Saëns.

Per a finalitzar, interpretarà la “Simfonia núm. 6” de Beethoven, anomenada “La Pastoral”, una de les poques obres de música programàtica del compositor, en la qual recrea, a través dels seus quatre moviments, escenes de la vida campestre.

Sobre Vitor Matos
Vitor Matos és director titular de l’Orquestra Guimarães i professor assistent del Departament de Música de l’Institut de Lletres i Ciències Humanes de la Universitat de Minho, com a director del curs de Llicenciatura en Música.

Té una intensa activitat en el camp de la direcció, dirigint l’Orquestra del Nord, l’Orquestra d’Estudi, l’Orquestra de Cambra Minho, l’Orquestra Acadèmica de la Universitat de Minho, l’Orquestra del Conservatori i Teatre de Kaiserslautern i Ràdio Sud d’Alemanya, les orquestres dels conservatoris superiors de Vigo i Katarina Gurska de Madrid, amb les quals ha desenvolupat un programa d’obres des del Barroc fins a l’època contemporània.

Mezzosoprano Lorena Valero
Discípula de Margarita Lilova, kammersängerin i professora de la Universitat de Canto de Viena. Ha rebut el magisteri de Ghena Dimitrova, Dolora Zajick, Jerzy Artisz, Roberto Scandiuzzi i Helmut Deutsch. Destaca poderosament sobre els escenaris per la seua marcada personalitat musical i teatral amb la qual dota de vida als seus personatges. Defensora del repertori espanyol i del gènere xic.

4) MAUSOLEOS ROMANOS

Ciudad romana. S. I – II d.C. declarado BIC

Este espacio arqueológico conserva uno de los conjuntos arquitectónicos relacionados con el mundo funerario, más importantes de la antigua provincia romana de Hispania.

Estos monumentos funerarios formaban parte de la antigua necrópolis de Edeta. Se conservan los restos de dos monumentos funerarios dispuestos junto con una de las principales vías de la entrada a la ciudad romana.

Junto a la vía necrópolis, se encuentra el umbral de la entrada al recinto funerario constituido por cuatro losas con la inscripción latina P. CLODIVS EVTYCHVS SIBI ET CLODIAE NATALI VXORI CARISSIMAE que significa “P. Clodio Eutico lo construyó para sí y para Clodia Natalia, su amadísima esposa”.

El primer monumento tiene la fachada decorada con pilastras acanaladas y una cámara interior con dos bancos corridos donde se celebraban las fiestas de los parientes. El segundo monumento pertenece al grupo de sepulcros turriformes y conserva una losa con un orificio central para realizar las libaciones que tapa una cavidad cúbica donde se depositaban las incineraciones y los ajuares funerarios.

Un audiovisual dedicado al mundo funerario romano puede contemplarse en una de las salas de este sótano arqueológico.