Liubov Nosova, creativitat i enginy per a fer-se amb el 2n lloc del I Concurs de Direcció d’Orquestra ‘Llíria City Of Music’

El I Concurs Internacional d’Orquestra ‘Llíria City Of Music’ va enaltir, fa unes setmanes, a les millors batutes joves del planeta. Els 3 finalistes van fer un paper extraordinari i, encara que ja es coneix que el guanyador va ser el director hongarés Levente Törok, un dels papers més positivament sorprenent va ser el de la directora russa Liubov Nosova, que va recollir un meritori 2n lloc.

Aquesta jove i prometedora directora, pianista i organista russa comença els seus estudis als 4 anys, debuta amb només 9 anys com a solista amb orquestra i amb 18 dirigeix el seu primer concert simfònic.

Guanyadora de diversos concursos com a organista, ha participat en nombrosos certàmens com a pianista i directora, a més de gires de recitals a Itàlia, França i Suïssa.

Actualment resideix en Berlin, on cursa el seu doctorat, després d’aconseguir la prestigiosa beca de Dirigentenforum of Deutschen Musikrats. Des de llavors ha sigut convidada a dirigir a la Bochum Symphoniker, Berliner Symphoniker, Brandenburgisches Staatsorchester Frankfurt, Brandenburger Symphoniker, Moravian Philarmony Orchestra, Pazardjik Symphony Orchestra, Sankt-Peterburg Conservatory Orchestra, Akademy Symphony Orchestra in Sofia, entre altres formacions. Recentment, ha dirigit La Boheme, de Puccini, a Sant Petersburg.

4) MAUSOLEOS ROMANOS

Ciudad romana. S. I – II d.C. declarado BIC

Este espacio arqueológico conserva uno de los conjuntos arquitectónicos relacionados con el mundo funerario, más importantes de la antigua provincia romana de Hispania.

Estos monumentos funerarios formaban parte de la antigua necrópolis de Edeta. Se conservan los restos de dos monumentos funerarios dispuestos junto con una de las principales vías de la entrada a la ciudad romana.

Junto a la vía necrópolis, se encuentra el umbral de la entrada al recinto funerario constituido por cuatro losas con la inscripción latina P. CLODIVS EVTYCHVS SIBI ET CLODIAE NATALI VXORI CARISSIMAE que significa “P. Clodio Eutico lo construyó para sí y para Clodia Natalia, su amadísima esposa”.

El primer monumento tiene la fachada decorada con pilastras acanaladas y una cámara interior con dos bancos corridos donde se celebraban las fiestas de los parientes. El segundo monumento pertenece al grupo de sepulcros turriformes y conserva una losa con un orificio central para realizar las libaciones que tapa una cavidad cúbica donde se depositaban las incineraciones y los ajuares funerarios.

Un audiovisual dedicado al mundo funerario romano puede contemplarse en una de las salas de este sótano arqueológico.