Participantes concurso dirección

SIEVA BORZAK

Nascut a Roma en 1997, és un director d’orquestra italià-rus.

Després d’estudiar Cant d’Òpera, Piano i Composició, es va graduar amb la màxima qualificació i Matrícula d’Honor en Direcció sota la tutela de Marcello Bufalini en el conservatori “Alfredo Casella” (L’Aquila). Posteriorment, va estudiar amb Riccardo Muti, Daniel Oren, Francesco Lanzillotta, Daniele Agiman i Niels Muus.

Actualment és director assistent de Francesco Lanzillotta. Des de 2021 és el nou director resident de l’Orquestra Roma Tre. En 2022 va guanyar el 1r Concurs Internacional de Direcció Lake Com. Ixe mateix any també va guanyar el 3er premi i el premi especial “Orquestra Filharmònica de Bacau” del 10é Concurs Internacional de Direcció d’Òpera “Luigi Mancinelli”.

 

En 2022 va ser seleccionat com a alumne efectiu de l’Acadèmia d’Òpera Italiana “Riccardo Muti” i va dirigir el Rèquiem de Verdi, amb l’Orquestra Juvenil “Luigi Cherubini” en el Teatre Alighieri (Ràvena). En 2023 va debutar a casa en el Teatre Petruzzelli amb l’Orquestra Roma Tre, dirigint la Simfonia núm. 9 de Beethoven “Himne a l’Alegria”. Al maig de 2023 va dirigir Die Walküre de Wagner, en forma de concert, amb l’Orquestra Roma Tre, i s’estrena en el Teatre Nacional d’Albània, amb la nova òpera Scanderbeg. Per a la pròxima temporada dirigirà Turandot en el circuit de Aslico i realitzarà concerts simfònics amb l’Orquestra Simfònica de Sant Rem, l’Orquestra Magna Grècia, la Filharmònica de Bacau i l’Orquestra Simfònica de Sliven.

Lorena Escolar

LORENA ESCOLAR, natural d’Alcantarilla (Múrcia), finalitza els seus estudis musicals de grau superior de violí i de direcció d’orquestra en el Conservatori Superior de Música “Manuel Massotti Littel” de Múrcia amb Sr. Emilio Fenoy i José Miguel Rodilla, respectivament.

Ha exercit de directora assistent de l’Orquestra de València en el Palau de la Música i del mestre Ramón Tebar per concurs, en l’assistència del qual va dirigir al Cor Nacional d’Espanya. També ha dirigit l’Orquestra Simfònica de les Illes Balears en el Teatre Principal de Palma, l’Orquestra Simfònica de Navarra a l’Auditori Baluarte, l’Orquestra de Vents del Conservatori Superior de Música de Palma i l’Orquestra de la Comunitat de Madrid en el Teatre de la Zarzuela.

També ha sigut directora assistent del mestre Guillermo García Calvo en el Teatre de la Zarzuela de Madrid on ha dirigit a l’ORCAM i al Cor del Teatre de la Zarzuela en òperes com Circe, de Ruperto Chapí i La Dolores, de Tomás Bretón.

Ha treballat en el Teatre d’Òpera de Chemnitz com a directora assistent d’este mateix mestre dirigint a la Robert Schumann Philharmonie. Actualment és directora assistent de l’Associació de Concerts de Reus i Camerata XXI.

Recentment ha sigut guanyadora del 2n premi en el Concurs Internacional de Direcció Lake Com d’Itàlia. I entre els seus pròxims compromisos exercirà de directora assistent en l’orquestra Würth Philharmoniker al costat del mestre Claudio Vandelli.

RAFAEL GRAU VILAR

RAFAEL GRAU VILAR (Castelló – València–, 1990), director titular de la Jove Banda Simfònica de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) i de l’Ateneu Musical Schola Cantorum de La Vall d’Uixó.

És titulat superior en Direcció d’Orquestra i Cor pel Conservatori Superior de Música “Joaquín Rodrigo”, en Composició pel Conservatori Superior de Música “Òscar Esplà” d’Alacant i titulat superior en Trompeta pel Conservatori Superior de Música “Salvador Seguí” de Castelló. Posseeix el títol en Màster Universitari en Composició Musical amb Noves Tecnologies en la Universitat Internacional de La Rioja i, actualment, completa la seua formació amb el Màster Universitari en Investigació en Didàctiques Específiques per la Universitat de València.

Ha guanyat el Premi al Millor Director de totes les seccions del 42é Certamen de Bandes de Música de la Comunitat Valenciana i el Premi a la Millor Interpretació d’obra lliure de totes les seccions.

Ha dirigit concerts de solista a músics com: Eric Miyashiro, Raúl Junquera, David Pastor i Raúl García, Rafael Quirant, Bernardo Silva, José Juan Pardo, entre altres. Ha dirigit les obres The Armed Man del compositor Karl Jenkins i Carmina Burana de Carl Orff. Per a finalitzar, ha sigut director musical en les produccions de les sarsueles Els Clavells i Bohemis.

OREN GROSS-THALER

El jove director d’orquestra Oren Gross-Thaler va nàixer i va créixer a Tel Aviv, Israel.

Ha dirigit a l’Orquestra Filharmònica de Magdeburg, Orquestra Filharmònica de Ratisbona, Festival Strings Lucerna, Orquestra del Festival d’Aspen, Israel Sinfonietta Beer-Sheva, Orquestra de Cambra d’Israel, Raanana Symphonette, etc. Recentment es va convertir en el Director Musical de la Bnei haKibbutzim Orchestra.

Gross-Thaler va començar a l’edat de deu anys a estudiar saxòfon amb el Prof. Gan Lev. En 2015 va guanyar el Primer Premi del Concurs del Conservatori d’Israel. Com a virtuós del saxòfon, Gross-Thaler va actuar com a solista amb l’Orquestra Simfònica de Jerusalem, entre altres formacions. Va començar a dirigir en les classes magistrals de direcció de George Pehlivanian a València amb quinze anys. Durant els seus estudis a l’Escola d’Arts Thelma Yellin, Gross-Thaler es va convertir en estudiant de Noam Xèrifa , el millor compositor i director israelià. Va estudiar i es va especialitzar en Teoria de la Música amb el Prof. Yitzhak Sadai, i en 2020 es va graduar a l’Escola de Música Buchmann-Mehta. Recentment, va completar un programa professional per a directors en la Universitat de les Arts de Berlín.

Gross-Thaler ha sigut el director més jove a dirigir en diversos dels principals festivals de música: Aspen Music Festival de Lucerna en 2017, Masterclass de direcció del Festival de Lucerna amb Bernard Haitink en 2018, i Festival de Música de Tanglewood en 2022.

Daniel Huertas

DANIEL HUERTAS comença els seus estudis de direcció d’orquestra en Musikene (Sant Sebastià) sota la tutela d’Arturo Tamayo obtenint excel·lents qualificacions, després dels quals es trasllada a l’Escola Superior de Música de Ginebra per a començar estudis de màster en direcció amb el professor Laurent Gay, que continua realitzant en este moment. A la seua extensa formació s’afegix la seua experiència com clarinetista i pianista en música de cambra, orquestral i solista; i classes magistrals amb Peter Ëotvos, Jaap van Zweden, Domingo Hindoyan, Baldur Brönnimann, Robert Treviño, Nacho de Pau, entre altres.

En 2022 va ser seleccionat per a participar activament en la Gstaad Menuhin Festival & Academy, Suïssa, on va dirigir l’Orquestra del Festival i l’Orquestra Simfònica de Biel/Bienne en diversos concerts, que li van valdre per a ser guardonat amb el Neeme Järvi Prize 2022.

Va obtindre el segon premi en el primer concurs de direcció de Joventuts Musicals d’Espanya al febrer de 2023. Anteriorment, ha dirigit formacions com l’Ensemble Contrechamps, treballat com a director assistent per a Victorien Vanoosten en l’Orquestra Simfònica del País Basc Francés i per a Arturo Tamayo; i com a intern en la recent producció de Parsifal en el Gran Teatre de Ginebra.

Pròximament tindrà ocasió de dirigir l’Orquestra Simfònica de Pays-Savoie, Orquestra Filharmònica de Sudwestfalia i l’Orquestra Simfònica de Castella i Lleó.

DANIEL JOSEPH

Nascut en Gloucestershire, té una agenda atrafegada i gratificant a nivell nacional i internacional com a director d’orquestra i violinista.

Com a músic d’orquestra, treballa i realitza gires regularment amb moltes de les millors orquestres del Regne Unit, incloses la Simfònica de la BBC, l’Orquestra Nacional de Gal·les, les Orquestres Simfòniques d’Escòcia, la Filharmònica Real, les Reals Orquestres Nacionals d’Escòcia, l’Òpera Nacional de Gal·les i les Orquestres de Cambra d’Escòcia. Entre els seus companys de cambra també han figurat membres de la Filharmònica de Berlín.

A l’estiu de 2022 va ser convidat a convertir-se en membre de l’Acadèmia de Música de l’Oest de Califòrnia, de renom mundial, on va dirigir l’Orquestra d’Òpera del Festival de l’Acadèmia en una sèrie d’actuacions molt aclamades d’Eugene Onegin de Tchaikovky. Com a concertino i director de secció, té el privilegi de treballar en estreta col·laboració amb Trevor Pinnock, Stéphane Denéve, Sir Mark Elder, Daniela Candillari i Semyon Bychkov. Daniel va rebre una beca ABRSM per a obtindre la titulació de direcció en el Conservatori Real d’Escòcia, estudiant interpretació i direcció de violí sota la tutela de Joseph Swensen.

Ha exercit d’assistent amb una varietat d’orquestres en tot el Regne Unit i Europa i ha treballat en diversos entorns amb l’Orquestra del Capitoli de Tolosa, la Real Orquestra Nacional Escocesa, Orquestra Simfònica Escocesa de la BBC, la Danubia Orchestra Obuda, l’Orquestra Nacional de Gal·les de la BBC i l’Orquestra de l’Òpera Escocesa. Daniel va ser convidat a assistir com a director en pràctiques per l’American Academy of Conducting en Aspen en 2021.

 

HAE LEE

És un director de Seül, Corea del Sud. Va ser seleccionat com a director en pràctiques per al Festival Cabrillo de Música Contemporània i per a un seminari de direcció de l’Orquestra de Cambra de Baltimore. Hae també va ser elegit per a un classe magistral de direcció de l’Òpera Nacional de Corea.

Hae ha dirigit Le nozze di Figaro de Mozart, L’elisir d’amore de Donizetti i La Bohème i Gianni Schicchi de Puccini.

Com a director de portada de Marin Alsop, Hae va treballar per a l’Orquestra Simfònica de São Paulo, l’Orquestra Simfònica de Baltimore i l’Orquestra de Compositors Estatunidencs en diversos llocs d’actuació, inclòs el Joeseph Meyerhoff Symphony Hall, el Music Center en Strathmore i el Carnegie Hall.

Hae ha sigut assessorat per Neeme Järvi, Dalia Stasevska, Kirill Karabits, Mei-Ann Chen, Jonathon Heyward, Martin Sieghart, Valentina Peleggi, Kevin John Edusei, Eva Ollikainen, Peter Oundjian, Sebastian Lang-Lessing, Octavio Mas-Arocas, Fabien Gabel i Cristian Macelaru. A través de les classes magistrals, Hae va treballar amb la Simfònica de Richmond, la Filharmònica de Moràvia i l’Orquestra Simfònica de Baltimore.

Com a beneficiari de la beca de rendiment acadèmic, té un graduat en direcció d’orquestra per la Universitat Nacional de les Arts de Corea. Al maig, Hae va completar el màster en música en direcció orquestral de l’Institut Peabody de la Universitat Johns Hopkins com a alumne de Marin Alsop. Hae va rebre la Beca de Desenvolupament Professional, l’Ajudant de Graduats de Peabody i el Premi a l’Excel·lència Artística.

MAXIMILIAN LEINEKUGEL

Ha dirigit recentment l’Orquestra de Cambra de Pforzheim, l’Orquestra del Teatre Nacional Txec, l’Orquestra del Sorbian National Ensemble, l’Orquestra Simfònica de Budapest MÁV, així com l’Orquestra Filharmònica d’Atenes.

Amb 20 anys, el director nascut a Munic va fundar al començament del 2016 la MUNICH CLASSICA PLAYERS, una orquestra de cambra formada per intèrprets avançats de les universitats de música alemanyes i austríaques. Des de llavors, cada any es realitzen sota la seua direcció diversos projectes de concert extraordinaris per tota Bavaria, inspirant a noves audiències i entusiasmant-les per la música clàssica. A més, Maximilian ha treballat com a assistent de direcció a Alemanya, Itàlia, Suècia i el Regne Unit.

Maximilian va rebre el seu primer ensenyament de direcció en la Facultat de Música i Arts Escèniques a Munic. En 2021 va acabar el seu màster en direcció orquestral en el Conservatori Real de Birmingham i el Real Conservatori d’Estocolm. A més, ha participat en diverses classes magistrals internacionals de direcció dirigits per Jorma Panula, *Atso Almila, Christian Ehwald, Mark Heron, entre altres. Ha rebut beques del Comissionat del Govern Federal per a la Cultura i els Mitjans de comunicació d’Alemanya, la Fundació d’Estudis del Poble Alemany i l’Acadèmia d’Elit de Bavaria.

En 2018 va ser guardonat amb el premi de cultura del “Süddeutsche Zeitung”. En 2021, va ser el quart finalista en el 3er Concurs Internacional de Direcció Antal Dorati a Budapest.

BRIAN LIAO

És un jove i prometedor director d’orquestra de Taiwan, conegut per les seues habilitats excepcionals i la seua capacitat per a inspirar als músics. Va obtindre reconeixement com a director assistent de l’Orquestra Nacional d’île-de-France durant la temporada 20/21.

Els seus assoliments inclouen guanyar el segon premi en el 2n Concurs Internacional de Direcció Only Stage i el tercer premi en el 2n Concurs Internacional de Direcció BMI de Bucarest. També va ser finalista en el 7é Concurs Internacional de Direcció Lovro von Matacic i premiat en el 3er Concurs Internacional de Direcció de Música Xinesa a Hong Kong.

En 2023, Liao va ser seleccionat finalista de la prestigiosa beca de direcció de l’Orquestra Filharmònica de Londres entre 200 sol·licitants. També va ser triat com un dels 16 finalistes del 2n Concurs de Direcció d’Hong Kong. Durant la temporada 22/23, debuta amb l’Orquestra Simfònica de Taipei i l’Orquestra Simfònica MAV de Budapest, Hongria.

Liao ha treballat amb orquestres de renom a tot el món, incloses l’Orquestra Filharmònica de Londres, l’Orquestra Nacional d’île-de-France, la Filharmònica del Sud de Dinamarca i el Festival de Cordes de Lucerna. També ha col·laborat amb l’Orquestra Simfònica Nacional de Taiwan, l’Orquestra Simfònica de Gran Canària i la Filharmònica George Enescu, entre d’altres.

Està cursant el màster en la Universitat Mozarteum de Salzburg sota la tutela d’Ió Marin.

 

CHI-YUAN LIN

Nascuda en Taoyuan, Taiwan. Chi-Iuan és beneficiària de la beca “She’s Connected Project” de l’Associació de Direcció Taki Alsop per al curs 2023-2024. Actualment està realitzant el doctorat en arts musicals en direcció orquestral en l’Institut Peabody de la Universitat Johns Hopkins, estudiant amb Marin Alsop i Joseph Young des de 2021 a través d’una beca de matrícula completa.

Durant les últimes temporades, va treballar com a directora de portada en l’Orquestra Simfònica de Baltimore, l’Orquestra Simfònica de São Paulo i l’Orquestra Simfònica d’Hartford; i com directora assistent en el Teatre de l’Òpera Peabody amb Brian Garman, i Laurie Rogers. En 2022-23, va exercir com a pianista principal i entrenadora vocal en el Teatre d’Òpera Peabody. En l’estiu de 2021, va rebre la beca de direcció del Festival de Música d’Aspen. Chi-Iuan, àvida promotora de la música contemporània, va dirigir diverses estrenes d’obres orquestrals i de cambra i va ser convidada a dirigir el Festival de Música Contemporània a Taipei aqueix mateix any.

Chi-Iuan també és una defensora de l’educació musical. Ha treballat constantment com a instructora organitzant tallers de música i literatura per a joves amb una varietat de temes que van des de nous mitjans fins al teatre i la conservació de la naturalesa.

Va obtindre el màster i grau en la Universitat Nacional Normal de Taiwan, on va estudiar direcció amb el professor Apo Ching-Hsin Hsu. S’ha inspirat artísticament en estudis internacionals de direcció amb grans mestres, inclosos Hugh Wolff, Patrick Summers i Dalia Stasevska.

DANIEL MARTÍNEZ HERMOSO

Va començar els seus estudis musicals en l’Agrupació Musical “Vila de Mancha Real”, en l’especialitat de clarinet, continuant la seua formació en el Conservatori Professional de Música “Ramón Garay” de Jaén i posteriorment en el Conservatori Superior de Música de Màlaga, en el qual finalitza els seus estudis amb Matrícula d’Honor sota la tutela de José María Puyana.

De manera paral·lela, en el C.S.M de Màlaga, estudia Direcció d’Orquestra amb Octav Calleya. Completa la seua formació a través de classes magistrals amb Juany Martínez, Miguel Sánzchez Ruzafa, Kurz Wolfgang, Iulian Rusu, Álvaro Albiach, Frank de Vuyst, Arturo Tamayo, José Luis Temes, Yi-Chen Lin, John Carewe… També ha sigut alumne de l’Acadèmia Internacional de Direcció d’Orquestra “José Collado”.

Ha participat com a director assistent en la recuperació històrica i estrena de la sarsuela El Carilló de Bruges, d’Adolfo Wagener.

Al seu torn, ha participat en el Festival de Música Religiosa de Conca i en el Festival Opera Open Air de Cullera.

Compta amb el Màster en Direcció d’Orquestra i amb el de Patrimoni Musical. En 2022 va ser el guanyador del Concurs Internacional de Direcció Musical del Lugo Music Festival.

Ha sigut director assistent del Cor Clàssic de Granada i actualment és director artístic i musical de l’Agrupació Musical “Vila de Mancha Real”, professor d’orquestra en el Conservatori Professional de Música “Ángel Barrios” de Granada i director musical de la coral “Cantoría de Jaén”.

JAKUB MONTEWKA

És director assistent de la Filharmònica d’Opole durant la temporada 2022-2023.

Ha dirigit l’Orquestra Simfònica de Londres, la Filharmònica Polonesa Bàltica en Gdańsk, la Filharmònica d’Arthur Rubinstein a Łódź, la Filharmònica de Józef Elsner en Opole, l’Orquestra Simfònica Nacional de la Ràdio Polonesa, la Filharmònica de Podlasie en Białystok. En 2021 va fundar la Flow Orchestra (antiga Concentus Viridis).

Montewka va estudiar direcció en la Universitat de Música Frederic Chopin amb Monika Wolińska i Szymon Kawalla (2018-2020). Va assistir a classes magistrals amb Magnus Lindberg, Oliver Knussen, Carlo Montanaro i Massimiliano Caldi, i ara continua els seus estudis de direcció amb Paweł Przytocki en l’Acadèmia de Música Krzysztof Penderecki a Cracòvia. Va estudiar composició en la Reial Acadèmia de Música de Londres i en la Universitat de Música Fryderyk Chopin de Varsòvia.

Jakub Montewka va participar en el Concurs de Direcció Donatella Flic 2023. És finalista del Concurs de Compositors del Concurs Mundial Bartók 2020 i del 7é Concurs Witold Lutosławski per a Joves Directors. Va guanyar el 1r premi i el premi d’intèrprets en el Concurs de Composició “Uczniowskie Fòrum Muzyczne” (Varsòvia, 2013) i el 1r premi en el 2n Concurs Internacional de Composició “Patri Patriae” (Katowice, 2014). En 2019 va dirigir l’enregistrament d’estrena de “Maat’s Feather” de Marcin Jachim com a part del CD debut del Modern Ensemble de la Universitat Chopin, nominat al prestigiós premi FRYDERYK 2021.

CLÉMENT NONCIAUX

El director d’orquestra francés Clément Nonciaux compta amb un màster en direcció orquestral per la Universitat de les Arts de Berlín. Després de rebre nombrosos premis en els conservatoris regionals de París i Tours, el seu amor per l’òpera el va portar a continuar els seus estudis a l’estranger, on va començar a estudiar direcció orquestral a Friburg de Brisgovia, Alemanya.

Després de guanyar el segon premi en el Concurs Internacional inaugural per a Pianistes, Directors i Compositors “Rachmaninoff” a Moscou, va rebre a l’instant invitacions per a actuar en concerts en llocs prestigiosos com el Teatre Mariinsky a Sant Petersburg, el Teatre d’Òpera Novaya a Moscou i amb la molt aclamada Orquestra Simfònica Nacional Juvenil de Rússia.

Nonciaux ha dirigit orquestres tan distingides com l’Orquestra Simfònica de Londres, l’Orquestra Mariinsky, l’Orquestra Komische Oper Berlin, l’Orquestra Simfònica Tchaikovsky, l’Orquestra Nacional Juvenil de Rússia, l’Orquestra Filharmònica de Stuttgart, la Simfònica Estatal a Capella de Rússia, l’Orquestra Estatal de Brandenburg, l’Acadèmia de Cambra de Potsdam, l’Orquestra Filharmònica.

Els seus principals mestres van ser Steven Sloane, Harry Curtis, Scott Sandmeier i Dylan Corlay. A més, al llarg de la seua carrera, ha rebut orientació de directors internacionals com Valery Gergiev, Sir Roger Norrington, Martyn Brabbins, Vladimir Fedoseyev, Alexander Sladkovsky, Attilio Cremonesi, Claude Schnitzler, George Pehlivanian i Bruno Weil.

RIKU OKAMOTO

És el guanyador del 1r premi del 4t Concurs Internacional de Direcció BMI de Bucarest (2022). Va ser convidat a les fases finals del 57é Concurs Internacional de Besanzón per a Joves Directors (2021), finalista del 2n Concurs Internacional de Direcció d’Orquestra “Only Stage”, semifinalista del 4t Concurs Internacional de Direcció Ionel Perlea (2022).

Nascut en Shiga, el Japó, en 1998. Riku Okamoto va començar a estudiar violí amb tres anys, va guanyar el quart premi en el 26é Concurs de Música Clàssica del Japó. En 2017, va ingressar al Departament de Direcció de la Universitat de Música de Tòquio com a estudiant amb una beca especial i va ser instruït per Junichi Hirokami, Toshifumi Tashiro, Nobutaka Masui, Akihito Mihara, Toshihiro Yonezu.

També va ser elegit director en pràctiques de l’Associació de Directors d’Orquestra de Texas pel Tokio College of Music de 2017 a 2020.

Va ser director assistent en la Super Kids Orchestra (director artístic Yutaka Sado, pertany al Centre d’Arts Escèniques de*Hyogo), a la Kyoto Junior Orchestra (supervisor Junichi Hirokami, pertany a l’Orquestra Simfònica de la ciutat de Kyoto).

Ha participat en la realització de classes magistrals de Boris Belkin, Tsugio Tokunaga, Yasuhiko Shiozawa i Jin Wang.

FERNANDO PALOMEQUE

Pianista i director d’orquestra, Fernando Palomeque va nàixer a Buenos Aires en 1990. Ha sigut premiat en diversos concursos internacionals. S’ha presentat com a director d’orquestra i pianista als Estats Units, França, Àustria, Alemanya, Itàlia, Suïssa, Espanya, Hongria, Romania i la major part d’Amèrica Llatina. Durant la seua formació va treballar amb grans personalitats com Peter Eötvös, L. Fleischer, N. Hodges, Bruno Gelber, Akiko Ebi, entre d’altres.

La seua passió per la música contemporània ho va portar a cofundar l’Ensemble Écoute a París, actuant com el seu director musical i artístic. A més, ha dirigit l’Orquestra Simfònica Nacional (l’Argentina), l’Orquestra Danubia Obuda (Budapest), l’Orquestra Acadèmica del Teatre Colón, el Divertimento Ensemble (Itàlia), l’Orquestra OTM de Nova Jersey i la Filharmònica Dinu Lipati (Romania).

A Alemanya, va dirigir l’Ensemble Musikfabrik, Ensemble Modern, Dortmunder Philharmoniker, Anhaltische Philharmonie, Neue Philharmonie Westfalen i Bergischen Sinfonikern. A més, va estar en el podi dels Conjunts Sargo i Nómadas (Suïssa), el Conjunt DAI del Conservatori de París, l’Orquestra Simfònica de Bolívar (Colòmbia).

En 2019 va assistir a Sofi Jeannin en una producció de l’òpera Die Jasager en Radio France i en 2017 va debutar com a director als Estats Units amb el Teatre de l’Òpera de Montclair en Nova Jersey presentant una producció completa de la Cenerentola de G Rossini.

Continua els seus estudis en la Robert Schumann Hochschule.

PABLO PEGALAJAR

PABLO PEGALAJAR (Granada, 1994), director d’orquestra, musicòleg i compositor, comença els seus estudis de direcció amb Enrique García Asensio i Jesús Amigo. Al seu torn, es va introduir en la composició estudiant amb reconeguts compositors com Jesús Rueda, Enrique Igoa i Alicia Díaz, entre d’altres.

Després de finalitzar els seus estudis en el Real Conservatori Superior de Música de Madrid, va ser guardonat amb una beca Fulbright (2018) i una beca de la Fundació “la Caixa” (2020) per a continuar els seus estudis de direcció d’orquestra als Estats Units d’Amèrica. En els seus anys en este país ha tingut l’oportunitat d’estudiar amb Markand Thakar i la Baltimore Chamber Orchestra i Charles Peltz i Frank Battisti en el New England Conservatory, així com de ser assistent dels directors Christopher Larkin i Laszlo Marosi. A tots els anteriors se sumen classes magistrals amb directors de talla internacional com Ignacio García Vidal, Gianluigi Gelmetti, Vittorio Parisi o Karel Mark Chichon juntament amb l’Orquestra Filharmònica de Gran Canària.

Actualment es troba finalitzant el seu doctorat en el College-Conservatory of Music en la Universitat de Cincinnati sota la tutela de Mark Gibson, un projecte que culminarà amb una estada a la Cincinnati Symphony Orchestra durant la temporada 2023/2024.

Com a investigador focalitza la seua activitat a revisar el repertori simfònic andalús, comptant amb publicacions sobre la recepció de Manuel de Falla als EUA, així com a definir els diferents ponts musicals entre Espanya i els EUA, havent treballat directament amb compositors com Leonardo Balada.

EROS QUESADA

Natural de Burjassot (València), realitza els seus estudis de tuba en els conservatoris professional i superior de música de València, amb els professors Eduardo Nogueroles i Miguel Moreno, respectivament. Després accedeix amb altes qualificacions al Centre Superior de Música del País Basc “Musikene” a estudiar el Grau de Direcció d’Orquestra amb el mestre Arturo Tamayo, on acabarà els seus estudis examinant-se amb l’Orquestra Simfònica de Bilbao.

Ha sigut director i fundador de l’Orquestra Simfònica “Los Silos” de Burjassot en 2014 i del Grup Instrumental Túria en 2018, ensemble amb pretensió de programar música dels segles XX i XXI.

Ha pertangut a l’Orfeó Universitari de la Universitat de València i a l’Orfeó Donostiarra. També ha pertangut a la Banda de la FSMCV.

Destaquen diferents concerts com L’Amor Bruixot, en 2017, o els realitzats amb l’Orquestra i la Banda d’alumnes de Musikene, distingint el del març passat de 2023 interpretant la Novena Simfonia de Beethoven, omplint l’Auditori Kursaal de Sant Sebastià.

Ha rebut classes magistrals de Nacho de Pau, Ernest Martínez Izquierdo, Franck Ollu, Juanjo Mena, Nicholas Chalvin, Eric Nielsen o Tito Ceccherini, entre d’altres, i recentment ha sigut triat per Robert Treviño, titular de l’Orquestra d’Euskadi, per a dirigir l’orquestra en un concert d’abonament al juny.

BERNAT QUETGLAS

Inicia els seus estudis musicals als 4 anys amb el mestre Bernat Pomar. Cursa el grau professional en viola en el Conservatori de Palma i accedeix en 2011 al Real Conservatori Superior de Música de Madrid en les especialitats de Composició i Direcció d’Orquestra, totes dues acabades en el curs 2014-2015.

En 2018 acaba el Màster en Direcció d’Orquestra de la Universitat Alfons X a Madrid obtenint Matrícula d’Honor. Actualment amplia els seus estudis de direcció en la prestigiosa Hochschule für Musik Franz Liszt de Weimar en la classe del Professor Nicolás Pasquet.

Durant estos anys, en el camp de la direcció, ha rebut classe dels mestres Nicolás Pasquet, Daniele Gatti, Jukka-Pekka Saraste, Lothar Zagrosek, Johannes Wildner, Gianluigi Gelmetti, Karel Mark Chichon, Álvaro Albiach, Antoni Ros Marbà, Miguel Romea o Andrés Salado.

Hui dia és titular de l’Orquestra de Cambra de Mallorca i ha sigut director assistent de l’ADDA Simfònica entre 2019 i 2020.

En diferents contextos ha dirigit orquestres com Tonkünstler Orchester, l’Orquestra Simfònica dels Illes Balears, Orquestra Filharmònica de Gran Canàries, Orquestra d’Extremadura, Jove Orquestra Nacional d’Espanya (JONDE), Orchestra Giovanile Italiana (OGI), la Berlin Sinfonietta, la Bulgaria Classic Orchestra, l’Orquestra Simfònica Ciutat d’Eivissa, l’Orquestra Simfònica del Conservatori Superior de Balears, la Banda Municipal de Palma i altres agrupacions.

DANIEL ROS

Va ser director assistent d’ADDA·Simfònica i Orquestra Jove de Còrdova durant 2019-2021. A més, des de 2019 és director assistent de l’OSRM, labor que compagina amb la seua residència a Rotterdam pels seus estudis de màster de música en direcció orquestral en Codarts Rotterdam sota la tutela d’Hans Leenders i Sander Teepen. Així mateix, és membre de la junta directiva d’AESDO i, des de la seua fundació en 2021, és el director artístic i musical d’Intensiō.

En 2017 va concloure els Estudis superiors de Direcció d’orquestra en el Conservatori Superior de Música de Múrcia. També ha realitzat estudis amb grans mestres com Antoni Hermus, Karel Deseure, Igor Gruppman, Jurjen Hempel, Nacho de Pau, Karel Mark Chichon i Johannes Wildner, entre altres. D’altra banda, ha completat la seua formació de Postgrau en AIDO “José Collado” amb el mestre Cristóbal Soler.

Ha dirigit, entre altres, orquestres com l’OSRM, ADDA·Simfònica, Het Nederlands Studenten Kamerorkest, Sinfonia Rotterdam, Berlin Symphoniker, Berlin Sinfonietta, Malta Philarmonic Orchestra, Orquestra de Còrdova, Leiden Sinfonietta, Orquestra Filharmònica de Gran Canària o la JONDE.

En 2019 li va ser concedida la beca com a director en pràctiques per l’INAEM i la JONDE. Premi AESDO 2021.

Ha dirigit en prestigioses sales com Palau de les Arts de València, Muziekgebouw en Eindhoven o la Spiegelzaal de la Concertgebouw a Amsterdam. Els seus pròxims compromisos són a Espanya, Països Baixos i Alemanya.

Sasha Scolnik-Brower

És un director americà amb seu a Amsterdam i Boston. A la primavera de 2023, Sasha va dirigir una producció de La scala di seta de Rossini amb l’Acadèmia Nacional d’Orquestra Holandesa en el Festival Bredeweg a Amsterdam, va debutar amb la Noord Nederlands Orkest amb un programa de Schubert i Sibelius, i va assistir a Patrick Lange en una nova producció de Der Freischütz en el Teatre de Viena. Altres projectes recents inclouen servir de director assistent a James Macmillan amb la Radio Filharmonisch Orkest i a Clark Rundell amb la Nederlands Kammerorkest. Com a part del Màster Nacional de Direcció d’Orquestra d’Holanda, Sasha també va dirigir la Residentie Orkest, Phion Orkest, i la Nederlands Philharmonisch Orkest, treballant amb Kenneth Montgomery, Jac van Steen i Ed Spanjaard.

Sasha es va graduar a l’Escola Juilliard, on va estudiar direcció amb David Robertson, va servir de director assistent a Peter Oundjian, Mark Wigglesworth i Itzhak Perlman, i va dirigir concerts amb l’Orquestra Juilliard. Des de 2018-19, Shasha ha sigut també director en pràctiques en l’Aspen Music Festival, on va ser guardonat amb el premi de direcció “Robert Spano”. Ha sigut el director musical amb més anys de servei de la Bach Society Orchestra de Harvard (2014-2017) i el director musical de la producció Le Nozze di Figaro del Harvard College Opera en 2017, cantada en l’italià original per primera vegada en la història de l’organització. Sasha també ha servit com a director assistent per a la Simfònica d’Atlanta, la Simfònica d’Indianapolis i les Orquestres Simfòniques Nacionals.

TATSUMA TAKAHASHI

Va nàixer al Japó en 1989 i va començar les seues primeres classes de piano amb quatre anys. Quan tenia 12, es va convertir en membre d’una escola juvenil d’orquestra tocant el celo, la qual cosa li va portar a dirigir.

En 2008, es va matricular en la Universitat Nacional de Belles Arts i Música de Tòquio en direcció d’orquestra.

Va ser aprenent de direcció de la Rohm Music Foundation en 2010 i estudiant en pràctiques de la Fundació Cultural Meiji Yasuda en 2011. En 2012, es va graduar de la Universitat de les Arts de Tòquio, obtenint els premis Acanthus, Doseikai i Ataka. Viu a Berlín des de 2016, on va estudiar en la Hochschule für Musik “Hanns Eisler”.

A més de ser director d’orquestra, també és un pianista col·laboratiu. En l’actualitat, està molt centrat en la música vocal. Treballa molt sovint amb cantants de tot el món. El seu repertori ara cobreix una àmplia gamma de períodes, des de la música barroca fins a la contemporània, encara que aprecia especialment les obres de compositors romàntics. A més, ocasionalment treballa com a teclista en diverses orquestres al Japó i Alemanya. Les seues activitats també inclouen la composició i els arranjaments, i les seues obres s’han interpretat al Japó i altres països.

Ha estudiat direcció orquestral amb Christian Ehwald, Alexander Vitlin, Ivan Anguélov, Tadaaki Otaka, Ken Takaseki, Seiji Ozawa, Yuji Yuasa, Tatsuya Shimono, Neeme Jarvi, Paavo Jarvi, Jorma Panula, Douglas Bostock i Riccardo Muti.

SCOTT GENTILE

Director, pianista i compositor, ha dirigit a Àustria, Alemanya, Itàlia, Portugal, Xile i en tot els Estats Units. Ha dirigit en alguns dels escenaris més destacats, com el Carnegie Hall i la Musikverein Wien.

En 2019, va rebre el seu primer honor internacional per la seua direcció en guanyar el segon premi en el concurs de direcció “Klangkraft Dirigierwettbewerbs” en Duisburg, Alemanya. Al gener de 2020, va guanyar consecutivament en el Concurs Internacional de Direcció a Atlanta, Geòrgia, i el Concurs de Direcció Eduardo Browne a Santiago, Xile.

Més recentment, va rebre el Premi de Direcció Respighi 2022, la qual cosa el va portar al seu debut com a director en el Carnegie Hall amb l’Orquestra de Cambra de Nova York.

Com a compositor, va compondre la partitura de la pel·lícula “American Murderer”, que es va estrenar a l’octubre de 2022. La seua partitura per a “American Murderer” es va presentar en festivals de cinema com el Festival de Cinema de Taormina, el Festival de Cinema de Newport Beach, el Festival de Cinema de Sant Diego i el 38° Festival de Cinema de Boston, on va rebre el premi a la Millor Banda Sonora. Les ressenyes de l’estrena mundial en el Festival de Cinema de Taormina van descriure la partitura com a “melodiosa, evocadora i, finalment, però no menys important, és un treball increïblement talentós i madur” (Carmelita Celi, revista “La Sicília”).

Scott posseeix títols de l’Escola de Música Whalen en Ithaca College i de l’Escola de Música Aaron Copland en Queens College.

Va completar els seus estudis avançats en composició en Berklee College of Music.

CLARA WAGSTEINER

CLARA WAGSTEINER (nascuda a Bauer) treballa com a directora en el Wiener Volkstheater, com a directora titular de l’Alma Mahler Philharmonie i com a directora en pràctiques en l’Akademie Musiktheater heute.

Els aspectes recents més destacats inclouen els seus debuts amb l’ORF Radi-Symphonieorchester Wien, la Südwestdeutsche Philharmonie Konstanz, la Südwestdeutsches Kammerorchester Pforzheim, la London Symphony Orchestra i l’Alma Mahler Philharmonie.

En 2019, va ser seleccionada com a directora en pràctiques de direcció i directora assistent de la Bergische Symphoniker en Wuppertal, Alemanya. En 2020, es va graduar amb Matrícula d’Honor en la Universitat de Música i Arts Escèniques de Viena. En 2021, va veure el seu somni fet realitat: fundar una orquestra de cambra virtuosa que comparteix amb la seua audiència en nous escenaris i programes de concerts amb un enfocament en la música dels segles XX i XXI.

En 2022, rep la beca “Startstipendium” de Música i Arts Escèniques del Ministeri Federal d’Arts i Cultura, Servei Civil i Esports d’Àustria.

Clara té una forta passió per les peces contemporànies i la música de compositors que a penes són presents en la historiografia musical simplement pel seu gènere o religió, tenint al cap a Erich Zeisl, Hugo Kauder i Mélanie Bonis. Hi ha tanta música fantàstica per descobrir.

4) MAUSOLEOS ROMANOS

Ciudad romana. S. I – II d.C. declarado BIC

Este espacio arqueológico conserva uno de los conjuntos arquitectónicos relacionados con el mundo funerario, más importantes de la antigua provincia romana de Hispania.

Estos monumentos funerarios formaban parte de la antigua necrópolis de Edeta. Se conservan los restos de dos monumentos funerarios dispuestos junto con una de las principales vías de la entrada a la ciudad romana.

Junto a la vía necrópolis, se encuentra el umbral de la entrada al recinto funerario constituido por cuatro losas con la inscripción latina P. CLODIVS EVTYCHVS SIBI ET CLODIAE NATALI VXORI CARISSIMAE que significa “P. Clodio Eutico lo construyó para sí y para Clodia Natalia, su amadísima esposa”.

El primer monumento tiene la fachada decorada con pilastras acanaladas y una cámara interior con dos bancos corridos donde se celebraban las fiestas de los parientes. El segundo monumento pertenece al grupo de sepulcros turriformes y conserva una losa con un orificio central para realizar las libaciones que tapa una cavidad cúbica donde se depositaban las incineraciones y los ajuares funerarios.

Un audiovisual dedicado al mundo funerario romano puede contemplarse en una de las salas de este sótano arqueológico.