Un total de 188 persones de 35 països s’inscriuen en el I Concurs Internacional de Direcció d’Orquestra “Llíria City Of Music”

La resposta internacional en la primera convocatòria del nou certamen musical creat per l’Ajuntament de Llíria ha superat totes les expectatives. Després del tancament del termini este dilluns 10 de maig, un total de 188 aspirants de 35 països han confirmat la seua participació en una competició que culminarà el mes de juliol.

El Concurs Internacional de Direcció d’Orquestra “Llíria City Of Music”, organitzat per la Regidoria de Música de l’Ajuntament de Llíria en col·laboració amb AESDO, l’Associació Espanyola de Directors d’Orquestra, està destinat a descobrir i promoure joves promeses de la direcció d’orquestra de tot el planeta.

Una vegada tancada la data per a la presentació d’inscripcions, l’organització del concurs ha vist superades les seues expectatives inicials davant l’excepcional recepció de sol·licituds al llarg de les dues setmanes de termini. Igualment, els membres del jurat constaten no sols l’alt nivell de participació sinó l’òptima qualitat dels concursants, després de nombroses hores d’estudi, examinant tot el material audiovisual i curricular presentat per a la seua valoració. En bona part dels casos, es tracta ja de professionals en embrió, a l’inici de prometedores carreres artístiques en els seus respectius països.

“Estem molt satisfets de la resposta que ha tingut este concurs. Però no sols en número i representació internacional, sinó per la qualitat dels aspirants. Ens esperen unes setmanes apassionants i serà molt dur haver de triar amb tant de nivell”, reconeix Cristóbal Soler, el president d’AESDO i director artístic del Concurs.

Alemanya, Veneçuela (el sistema d’orquestres del Mestre Abreu continua donant bons fruits), Mèxic, Rússia, Corea i Espanya, com a amfitrió, són els països que aglutinen el major nombre de concursants. Es constata, així mateix, una ascendent participació de directores, entorn d’un 18% del total, tendència que, amb tota certesa, continuarà creixent en pròximes edicions.

Certamen amb grans col·laboracions

“Llíria necessitava crear un concurs internacional d’estes característiques. La nostra tradició formativa musical bicentenària i el potencial mundial de les nostres bandes mereixien un certamen d’este nivell. A més, gràcies a la pertinença a la Xarxa de Ciutats Creatives de la UNESCO, hem pogut encara donar un major impuls a esta iniciativa, col·laborant estretament amb ciutats com Metz, Sevilla, Bolonya, Liverpool o Hannover, entre altres, al mateix temps que s’ha vist reforçada amb la col·laboració de les orquestres més importants del nostre país i altres entitats, a les quals vull agrair la seua participació per a situar el certamen on es mereix”, assegura el regidor de Música, Pedro Vicente.

El pròxim 18 de maig es publicarà la llista definitiva de les 25 persones candidates que concursaran a Llíria. Del 12 al 17 de juliol s’enfrontaran en quatre fases eliminatòries, interpretant obres de Stravinski, Tchaikovski, Mozart, Beethoven i Francisco Coll, l’obra del qual ‘Cantos’, per a orquestra de cordes, suposarà estrena absoluta, en haver sigut realitzada ex profeso per a esta edició pel jove compositor valencià, un dels creadors de major projecció internacional, i guardonat com el millor compositor en els International Classic Music Awards, al 2018.

4) MAUSOLEOS ROMANOS

Ciudad romana. S. I – II d.C. declarado BIC

Este espacio arqueológico conserva uno de los conjuntos arquitectónicos relacionados con el mundo funerario, más importantes de la antigua provincia romana de Hispania.

Estos monumentos funerarios formaban parte de la antigua necrópolis de Edeta. Se conservan los restos de dos monumentos funerarios dispuestos junto con una de las principales vías de la entrada a la ciudad romana.

Junto a la vía necrópolis, se encuentra el umbral de la entrada al recinto funerario constituido por cuatro losas con la inscripción latina P. CLODIVS EVTYCHVS SIBI ET CLODIAE NATALI VXORI CARISSIMAE que significa “P. Clodio Eutico lo construyó para sí y para Clodia Natalia, su amadísima esposa”.

El primer monumento tiene la fachada decorada con pilastras acanaladas y una cámara interior con dos bancos corridos donde se celebraban las fiestas de los parientes. El segundo monumento pertenece al grupo de sepulcros turriformes y conserva una losa con un orificio central para realizar las libaciones que tapa una cavidad cúbica donde se depositaban las incineraciones y los ajuares funerarios.

Un audiovisual dedicado al mundo funerario romano puede contemplarse en una de las salas de este sótano arqueológico.