12 aspirants passen a la 2a fase del I Concurs Internacional de Direcció d’Orquestra ‘Llíria City Of Music’

Després d’una primera jornada de direcció amb un excel·lent nivell per part de tots els aspirants a fer-se amb el primer premi del I Concurs Internacional de Direcció d’Orquestra ‘Llíria City Of Music’, un poc menys de la meitat dels aspirants, 12 dels 25 inicials concretament, avancen a la 2a ronda de la competició que tindrà lloc aquest mateix dimarts. Els noms dels joves directors que passen de ronda són:

  • Crispo, Marco (ITA)
  • Crust, Andrew (EEUU)
  • Hsin, Ke Yuan (TAI)
  • King Vaughn, Aaron (EEUU)
  • Levon, Edmon (ESP)
  • Lombardi, Piero (ESP)
  • Nosova, Liubov (RUS)
  • Ross, Daniel (ESP)
  • Shields, Euan (EEUU)
  • Simas, Constança (POR)
  • Törok, Levente (Hung)
  • Vázquez, Jorge (Méx)

 

Tots han dirigit aquest dimarts, durant 10 minuts, un assaig de l’obra ‘Història d’un Soldat, d’Igor Stravinski al costat de l’orquestra resident del Concurs, i davant d’un jurat compost per professionals i presidit pel director edetà Manuel Galduf.

Els participants que segueixen avant en la competició dirigiran, ja en la segona fase, un nou assaig. Aquesta vegada serà un poc més llarg, de 15 minuts i amb l’obra ‘Serenata per a cordes en Do Major, OP.48 de Tchaikovsky. Com a màxim, 6 dels 12 podran passar a la semifinal, que se celebrarà el dijous 15 de juliol.

Llistat oficial de classificats per a la 2ª fase

4) MAUSOLEOS ROMANOS

Ciudad romana. S. I – II d.C. declarado BIC

Este espacio arqueológico conserva uno de los conjuntos arquitectónicos relacionados con el mundo funerario, más importantes de la antigua provincia romana de Hispania.

Estos monumentos funerarios formaban parte de la antigua necrópolis de Edeta. Se conservan los restos de dos monumentos funerarios dispuestos junto con una de las principales vías de la entrada a la ciudad romana.

Junto a la vía necrópolis, se encuentra el umbral de la entrada al recinto funerario constituido por cuatro losas con la inscripción latina P. CLODIVS EVTYCHVS SIBI ET CLODIAE NATALI VXORI CARISSIMAE que significa “P. Clodio Eutico lo construyó para sí y para Clodia Natalia, su amadísima esposa”.

El primer monumento tiene la fachada decorada con pilastras acanaladas y una cámara interior con dos bancos corridos donde se celebraban las fiestas de los parientes. El segundo monumento pertenece al grupo de sepulcros turriformes y conserva una losa con un orificio central para realizar las libaciones que tapa una cavidad cúbica donde se depositaban las incineraciones y los ajuares funerarios.

Un audiovisual dedicado al mundo funerario romano puede contemplarse en una de las salas de este sótano arqueológico.