Daniel Joseph, un director de 23 anys amb gran projecció internacional

Darrere del seu rostre de concentració i la seva seguretat dirigint, s’amaga un jove de tan sols 23 anys. El seu nom és Daniel Joseph i, malgrat la seva joventut, s’ha proclamat com el tercer classificat del Concurs Internacional de Direcció d’Orquestra “Llíria City Of Music” 2023.

El CIDO de Llíria és el primer concurs al qual es presenta. “No soc molt de concursos perquè, en molts altres, es valoren altres qüestions més enllà de les qüestions musicals -, explica- però ha estat una experiència que he gaudit moltíssim”.

Se’n va satisfet per haver connectat amb l’orquestra perquè “si només aconsegueixes sentir tu la música, no serveix de res”. La seva tècnica ha estat lloada pels seus companys, els músics i el jurat, qui va destacar el seu treball en obres contemporànies com Pierrot Lunaire de Schoenberg o Monologue for chamber orchestra d’Amparo Edo.

Arriba al Concurs Internacional de Direcció d’Orquestra “Llíria City Of Music” després d’haver estat assistent en diverses orquestres en tot el Regne Unit i Europa i ha treballat en diversos entorns amb l’Orquestra del Capitoli de Tolosa, la Real Orquestra Nacional Escocesa, Orquestra Simfònica Escocesa de la BBC, la Danubia Orchestra Obuda, l’Orquestra Nacional de Gal·les de la BBC i l’Orquestra de l’Òpera Escocesa. Daniel va ser convidat a assistir com a director en pràctiques per la American Academy of Conducting en Aspen en 2021.

4) MAUSOLEOS ROMANOS

Ciudad romana. S. I – II d.C. declarado BIC

Este espacio arqueológico conserva uno de los conjuntos arquitectónicos relacionados con el mundo funerario, más importantes de la antigua provincia romana de Hispania.

Estos monumentos funerarios formaban parte de la antigua necrópolis de Edeta. Se conservan los restos de dos monumentos funerarios dispuestos junto con una de las principales vías de la entrada a la ciudad romana.

Junto a la vía necrópolis, se encuentra el umbral de la entrada al recinto funerario constituido por cuatro losas con la inscripción latina P. CLODIVS EVTYCHVS SIBI ET CLODIAE NATALI VXORI CARISSIMAE que significa “P. Clodio Eutico lo construyó para sí y para Clodia Natalia, su amadísima esposa”.

El primer monumento tiene la fachada decorada con pilastras acanaladas y una cámara interior con dos bancos corridos donde se celebraban las fiestas de los parientes. El segundo monumento pertenece al grupo de sepulcros turriformes y conserva una losa con un orificio central para realizar las libaciones que tapa una cavidad cúbica donde se depositaban las incineraciones y los ajuares funerarios.

Un audiovisual dedicado al mundo funerario romano puede contemplarse en una de las salas de este sótano arqueológico.