Daniel Ros i el triomf de la constància

Daniel Ros es va presentar a la primera edició del Concurs Internacional de Direcció d’Orquestra “Llíria City Of Music”. Es va quedar en la segona fase, encara que va guanyar el premi especial Aesdo. Dos anys després, ha decidit tornar a la competició i no sols ha aconseguit ser finalista, sinó que s’ha quedat a les portes de la victòria en haver aconseguit el segon premi del concurs.

“Estic contentíssim d’haver repetit l’experiència -, comenta -. Ha estat una sorpresa arribar a la final i tenir la sort de dirigir a una orquestra tan meravellosa com esta”.

En estos dos anys, ha estat treballant com a director assistent d’Adda-Simfònica, l’Orquestra Jove de Còrdova i l’Orquestra Simfònica de la Regió de Múrcia. I, en l’actualitat, resideix a Rotterdam on cursa un màster de música en direcció orquestral sota la tutela d’Hans Leenders i Sander Teepen.

El jurat i els músics van destacar la seva musicalitat i expressivitat, especialment en els passatges més delicats de la gran final. “Té una sensibilitat especial quan dirigeix”, va comentar un dels integrants del jurat durant la final.

En els últims anys, ha dirigit, entre altres, orquestres com la OSRM, ADDA·Simfònica, Het Nederlands Studenten Kamerorkest, Sinfonia Rotterdam, Berlin Symphoniker, Berlin Sinfonietta, Malta Philarmonic Orchestra, Orquestra de Còrdova, Leiden Sinfonietta, Orquestra Filharmònica de Gran Canària o la JONDE.

4) MAUSOLEOS ROMANOS

Ciudad romana. S. I – II d.C. declarado BIC

Este espacio arqueológico conserva uno de los conjuntos arquitectónicos relacionados con el mundo funerario, más importantes de la antigua provincia romana de Hispania.

Estos monumentos funerarios formaban parte de la antigua necrópolis de Edeta. Se conservan los restos de dos monumentos funerarios dispuestos junto con una de las principales vías de la entrada a la ciudad romana.

Junto a la vía necrópolis, se encuentra el umbral de la entrada al recinto funerario constituido por cuatro losas con la inscripción latina P. CLODIVS EVTYCHVS SIBI ET CLODIAE NATALI VXORI CARISSIMAE que significa “P. Clodio Eutico lo construyó para sí y para Clodia Natalia, su amadísima esposa”.

El primer monumento tiene la fachada decorada con pilastras acanaladas y una cámara interior con dos bancos corridos donde se celebraban las fiestas de los parientes. El segundo monumento pertenece al grupo de sepulcros turriformes y conserva una losa con un orificio central para realizar las libaciones que tapa una cavidad cúbica donde se depositaban las incineraciones y los ajuares funerarios.

Un audiovisual dedicado al mundo funerario romano puede contemplarse en una de las salas de este sótano arqueológico.